eiland hoppen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu eiland hoppen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu

eiland hoppen

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska en Lisa

06 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo!
We zijn al een maand onderweg en hebben veel beleefd!

Na Chiang Mai zijn we doorgereisd naar Pai. Pai is een super leuk klein hippie achtig stadje. Er hangt een leuke sfeer, er zijn veel leuke restaurantjes en barretjes en het is er erg gezellig! We hebben daar door de bergen gefietst langs alle high lights van Pai. Verder was er een stukje uit het centrum een zwembad waar we even lekker een dagje op hebben kunnen laden. Daar bleek zich een groot deel van Pai zich te verzamelen in de middag. Erg gezellig om de mensen die we in de avond ontmoet hadden dat weer terug te zien!

Inmiddels zijn we in het zuiden van Thailand aan het eiland hoppe en het is hier fantastisch! Heel anders dan het midden en noorden van Thailand.
We zijn begonnen in krabi, waarbij we een uitstapje hebben gemaakt naar het mooie Railay beach van Railay eiland. Vanuit Krabi zijn we met de boot naar Koh Jum gegaan. We hadden van een meisje gehoord dat het daar erg leuk en rustig was en lag op onze route dus we zijn er een nachtje langs geweest. Om er te komen moesten we mee met de boot naar koh lanta. Koh Jum zelf heeft geen pier dus de boot gaat op de hoogte van het eiland stil liggen waarna er allemaal houten longtailbootjes op af komen varen. Hierbij moesten we in het bootje van ons hotel klimmen en werd de bagage overgegeven/overgegooid! De stop op Koh Jum bleek een hele goede keuze te zijn. Er waren weinig toeristen en ons huisje zat aan een mooi groot strand, met maar een paar mensen erop, heel tof! Echt een beetje onbewoond eiland gevoel!

Onze reis ging verder naar Koh Lanta.We zaten hier ook weer aan een erg groot en mooi strand, maar nu een stuk drukker. Op Koh Lanta zijn ook veel gezinnen te vinden.
Na Koh Lanta zijn we doorgereisd naar Koh Phi Phi, mijn favoriete eiland tot nu toe! Dit eiland is een stuk kleiner waardoor we overal gewoon lekker lopend naartoe konden (er rijden echter ook geen auto's op phi phi). In de avond veranderd Phi Phi in een feesteiland. Op het strand wordt harde.muziek gedraaid en er worden vuurshows gegeven. Na deze shows komen de brandende springtouwen en cirkels tevoorschijn waar iedereen zich aan mag wagen, daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen!
Lisa was de 2e dag jarig dus dit hebben we flink kunnen vieren!! Op haar verjaardag overdag hebben we een privé bootje gehuurd die ons bracht naar allemaal onbeschrijfbare mooie plekken! We waren in de ochtend vertrokken waardoor we op alle plekke de drukte van de georganiseerde trips voor waren (ideaal)!! Met als hoogte punten het snorkelen en Bamboo eiland! Ik heb mijn ogen uitgekeken naar de mooie vissen hier. Ze kwamen voorbij in alle verschillende vormen, kleuren, soorten en maten! Sommige leken bijna nep met alle kleuren combinaties en printjes! Bamboo eiland heeft het mooiste strand wat ik ooit heb gezien!! Een wit strand met heel mooi helder water! Een echt paradijsje, we hebben er vollop van genoten! In de avond lux vis wezen eten voor lies dr verjaardag, waarbij ze in het middelpunt van de vuurshow werd gezet, haha geniaal!! En natuurlijk nog even goed gefeest.

Nu zijn we op Koh Samui, eiland aan de andere kant van Thailand waar we heen zijn gereisd met boten en bus. Koh Samui is groot en niet heel bijzonder in vergelijking met Phi Phi, maar wel leuk om even te zij. We zijn vandaag extreem toeristisch mee geweest op een grote boot naar Angthong National Marine Park, waarbij we een mooie lagoon hebben gezien, hebben gekayakt en naar het strand zijn geweest. We zaten op de boot met veel Chinese, wat ik tot nu toe erg gehaaste mensen vind. Ze zijn overal graag als eerste, wachten niet en gooien hun eten als gekke naar binnen haha. De thaise mensen zijn er ook niet zo weg van hebben we gemerkt..

Morgen gaan we door naar Koh Tao waar we even lekker wat langer verblijven om daarna door te reizen voor de full moon party!!

• 06 Februari 2014 - 18:47

Laura:

Gelukkig zijn wij helemaal niet jaloers hier .....;-)

• 06 Februari 2014 - 21:06

Ron&annemarie:

Wow, toch wel ietsie jaloers. Geweldig meiden

• 07 Februari 2014 - 07:48

Olga:

Wauw het klinkt echt als een paradijs. Have fun!!!

• 07 Februari 2014 - 09:36

Henk En Karin:

Ziet er geweldig uit! Dat is echt genieten.

• 07 Februari 2014 - 11:16

Oma Ge:

wat een verjaardag!!!!!
    al word je honderd
    om nooit te vergeten
    nog veel plezier dames

• 08 Februari 2014 - 00:20

Francien:

Zo, ik zou best even willen ruilen na zo'n dag met alleen maar regen hier! Heerlijk dat mooie strand met die blauwe zee!!! Wat een mooie foto,s. Genietse!

• 10 Februari 2014 - 08:29

Ron:

Wow , jullie zijn er maar druk mee ;-)