Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Dalat, Maleisië van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu Vietnam deel 2 - Reisverslag uit Dalat, Maleisië van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu

Vietnam deel 2

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska en Lisa

11 Maart 2014 | Maleisië, Dalat

Vietnam is een heel mooi land! In Hue was het leuk en hebben we een mooie pagodan (tempel) en oude tombes gezien. Daarna was het eindelijk zo ver... We zijn achterop gestapt bij de Vietnamese easyriders! Onze backpack werd achterop vastgebonden en er was nog steeds genoeg plek om achterop te klimmen.

We zijn in totaal 3 dagen onderweg geweest van Hue naar Hoi An. Tijdens de tocht hebben we heel veel mooie dingen gezien. We hebben veel gezien en gehoord over de oorlog. Ook hebben we de oorlogstunnels van het noorden bezocht. In die tunnels is niet gevochten, want de amerikanen hebben de tunnels daar niet gevonden, wel hebben sommige er wel 6 jaar in geleefd om te schuilen voor alle bommen. Ze hadden 3 lagen voor wonen/leven en opslag de diepste was 23meter onder de grond. Was heel gek om daar doorheen te lopen. Natuurlijk is er nu veel aan aangepast maar het idee greep wel aan. Verder was het touren door de bergen heel erg mooi! Super vet om zo op de motor verder het land in te gaan, even echt Vietnam in.

Hoi An is een leuk, schattig stadje. Alle winkels en huisjes ect. Waren geel met bruin met lampionnetjes boven de straat. In het oude centrum mag alleen gelopen worden, ook wel even lekker! Hoi An staat erom bekend dat je er goed kleren kan laten maken en dat slaan wij natuurlijk.niet over. Lisa heeft voor haar advocaten carrière een mooi grijs pak laten maken en een werkjurk. Ook hebben we allebei een lange jurk laten maken. Alles is heel erg mooi geworden! We zij er super blij mee!

Onze volgende stop was Nhatrang. Deze stad werd ons door veel (vooral Vietnamese) mensen afgeraden, maar we wilde er toch een kijkje nemen. Nhatrang ligt aan het strand en er komen veel Russische toeristen. Maar we hebben ons er goed vermaakt. De tweede dag zijn we in een grote kabellift gestapt, deze ging over de zee naar een eiland waar naast een hotel ook een waterpark was. Het waterpark was onze bestemming en we hebben  flink veel lol gehad tijdens het uitproberen van alle glijbanen! Voor de nieuwsgierige mensen: Google Vietnam Vinpearl tsunami, en je komt uit bij onze favoriete!!

Inmiddels zijn we in Dalat. Dalat zelf vind ik nog niet echt heel bijzonder leuk,.maar vooral de omgeving schijnt mooi te zijn. Daarom gaan we morgen met een tourtje mee naar de hoogtepunten rondom Dalat. Ik ben zeer benieuwd!

• 11 Maart 2014 - 17:06

Elise:

Leuk lieverd!
    Geniet er lekker van.
    Liefs!

• 11 Maart 2014 - 23:20

Nolly:

Ik heb de foto's bij Francien gezien, achterop de motor. Wat een avonturen. Alweer 2 maanden op stap, wat gaat de tijd toch snel! Passen de gemaakte kledingstukken nog wel in jullie bagage? haha? liefs, Nolly

• 12 Maart 2014 - 21:25

Ron:

Wow, meiden het wordt steeds indrukwekkender

• 13 Maart 2014 - 08:33

Henk En Karin:

Indrukwekkende motortocht en wat je allemaal over het land te weten komt.
    Ik heb jullie favoriete glijbaan even gegoogled. Grappig!
    Ben benieuwd naar jullie prachtige maatkleding. Maar ik denk dat jullie eerder aankomen in Nederland ;-)
    Dikke kus