Dag Vietnam, Hallo Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu Dag Vietnam, Hallo Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu

Dag Vietnam, Hallo Cambodja!

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska en Lisa

23 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

De tijd gaat snel we zitten namelijk alweer in Cambodja!!

In Vietnam hebben we het top gehad! Rondom Dalat was vooral de waterval erg mooi! Na Dalat zijn we doorgereisd naar Mui Ne, waar we naast lekker bij de zee liggen, naar de zandduinen zijn gegaan. De zandduinen waren erg tof, even het gevoel of je in een woestijntje staat. Na Mui Ne nog een bezoekje gebracht aan Saigon. Vanuit Saigon hebben we de oorlogstunnels van het zuiden bezocht. Deze waren verschillend met die van het noorden, omdat de tunnels in het zuiden ook echt gebruikt zijn met het vechten. Deze tunnels waren ook nog een stukje lager, ookal waren deze nagemaakt voor toeristen.

Hierna zijn via het gebied van de Mekong naar Cambodja gereisd.
Onze eerste stop in Cambodja was Phnom Penh. Was een prima stad, vooral rondom de rivier. Ook Cambodja heeft niet z'n leuke geschiedenis. Ze hebben een flink heftig oorlog gehad, waarbij een groot deel van de bevolking is gedood om reden als Slim zijn, meer talen spreken, een mogelijke vijand zijn, een bril dragen ect. Je krijgt er een beetje tweede wereldoorlog idee van, maar dan anders..In de buurt van phenom Penh zijn de Killing Fields en in de stad zelf is een museum in een oude school die tijdens de oorlog een gevangenis was. Was een hetig dagje om al die verhalen mee te krijgen. Laten we maar hopen dat er nooit meer zoiets gaat gebeuren, bah!

We zijn nu in Siem Reap. De stad die bekend is van de Angkor tempels waar we gisteren een bezoekje aan hebben gebacht. Om 5:00 uur zijn we vertrokken om de zonsopgang bij de grootste tempel: Angkor Wat te bekijken. We hebben de hele dag veel van deze oude tempels bezocht en vervolgens bij de laatste de zon weer onder zien gaan. De tempels waren heel erg mooi en sommige waren flink groot! Ik had ze wel eens in hun orginele staat voeger willen zien, erg indrukwekkend!!

Cambodja bevalt tot nu toe goed! Ben benieuwd naar de rest van het land!

• 23 Maart 2014 - 10:39

Laura:

Met zulke verhalen waarderen jullie straks des te meer de vrijheid en veiligheid die NL biedt...liefs!

• 23 Maart 2014 - 11:31

Henk En Karin:

Naast de pracht van de natuur en de oude geschiedenis en tempels is er helaas een minder fraaie recente geschiedenis. Indrukwekkend om dat te horen en te zien.

Geniet lekker van de rust op het eilandje!
    Dikke kus, Henk en Karin

• 25 Maart 2014 - 23:37

Nolly:

Wat een mooie foto's. Indrukwekkend verhaal over de geschiedenis.
    Waren er in de zandduinen ook 'zandrozen'? Een soort gesleten stenen in de vorm van een roos? Lijkt me een geweldige ervaring in zo'n zandduin.
    Hoe is de bevolking van Vietnam? Hoe reageren ze op toeristen? Ik vind die lachende boeddha(?) op die tempel erg mooi. Geniet maar weer lekker verder.

liefs, Nolly