Einde van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu Einde van Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu

Einde van Thailand

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska en Lisa

18 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Koh Tao en Koh Phangan waren erg leuk. Op Koh Tao heb ik gedoken. Het was super vet om te doen en alles was heel mooi en rustig onderwater. In totaal ben ik op 2 verschillende duik plekken 50 minuten onderwater geweest. Met snorkelen zie een heel groot deel al van wat je met duiken ziet, maar er echt tussenin zwemmen met af en toe een vis bijna tegen je duikbril aan is toch wel een heel andere belevenis. Tot nu toe denk ik wel het tofste wat ik gedaan heb!!
Lisa en ik zijn ook een dag mee geweest met een snorkel tour. Zijn met een boot rondom koh Tao gevaren waar we op 5 plekken zijn gestopt om te snorkelen. De eerste stop was het meteen raak: skark bay. Ik met mijn Nederlandse nuchterheid had niet verwacht dat er dan ook echt haaien zouden rond zwemmen. Na 5 minuten in het water werd ik door een man aangetikt die naar een haai wees, heel erg vet! Het waren kleintjes en ze bleven laag bij de bodem, daarom niet eng maar wel erg mooi om te zien!

Vervolgens zijn we doorgereisd naar koh Phangan, het eiland dat bekend staat om de moon party's. Ooit gestart door een aantal backpackers die wilde feesten bij volle maan. Dat slaan wij natuurlijk ook niet over! Het was een erg leuke belevenis. Op 15 februari werd het hele strand gevuld met feestende mensen in fel gekleurde shirts. Iedereen is ondergetekende met glow in the dark verf en drink cocktails uit emmertjes. Was een geslaagd feestje.

Vandaag zijn we weer terug in Bangkok. Vanaf koh Phangan zijn we met de boot een een aantal bussen hier naartoe gereisd. De bus waar we de hele nacht mee door zijn gereden was top. We zaten op grote stoelen met veel ruimte ervoor en achter waardoor je plat kon gaan liggen waarbij er een beenstuk naar boven kwam, luxe vervoer hebben ze hier! Bij aankomst vanmorgen in Bangkok een flinke lading met ME-politie gespot, maar daar merken we verder hier bij ons hostel helemaal niets van. Vandaag visum voor Vietnam aangevraagd die we morgen op gaan halen. En dan 21 februari op naar Vietnam. Ben heel benieuwd naar Vietnam en heb zin om een ander land in te gaan. Thailand was leuk en we hebben er veel kunnen zien, vooral omdat het noorden en zuiden zo verschillend zijn van elkaar. Op naar het volgende avontuurtje!

• 18 Februari 2014 - 14:42

Olga:

Nice!!

• 18 Februari 2014 - 15:22

Laura:

very nice! ;-)

• 18 Februari 2014 - 16:59

Henk & Karin:

Jullie hebben inderdaad ontzettend veel gezien in Thailand. Ben heel benieuwd naar jullie verhalen vanuit Vietnam!

• 18 Februari 2014 - 18:36

Francien En Wim:

De foto's laten zien dat jullie idd. genieten! Leuk om te zien. We kijken weer uit naar de volgende sessie. Veel plezier in Vietnam.

• 18 Februari 2014 - 22:14

Birgitte:

Hé Jiska (en Lisa natuurlijk ook),

Wat een geweldige en avontuurlijke reis hebben jullie achter de rug. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het nog leuker, mooier, bijzonderder, avontuurlijker, spannender kan worden, dan wat jullie allemaal al hebben meegemaakt en beleefd. Een wereldervaring om vet jaloers op te worden!

Het is heerlijk bij jullie verhalen even weg te dromen uit onze dagelijkse sleur hier. Dus ook erg bedankt voor jullie leuke reisverhalen en dan die prachtige foto's daarbij .....

Wij wensen jullie een goede reis en een prachtig vervolg van jullie rondreis in Vietnam. Geniet ervan en stay okay!

Tot het volgende verhaal,
    Boudewijn, Birgitte, Desirée en Hessel

• 23 Februari 2014 - 00:10

Coby Van Dijk:

Wat een belevenissen!!!
    Ik had het nooit kunnen bedenken, toen Lisa bij mij in de klas zat, dat ze samen met Jiska een wereldreis zou maken!
    Bedankt voor jullie mooie reisverhalen en geniet in Vietnam weer verder van jullie wereldreis.
    gr. Coby

• 25 Februari 2014 - 09:38

Frank:

Hi lieve Globetrotters,

Wens je vanuit een Lente-achtig Kikkerlandje, een fijn voortzetting in Vietnam.

p.s. niet teveel loempiaatjes eten !

Dikke Knuffel,

Frank

• 02 Maart 2014 - 11:06

Gerda Verspuij:

Dag Jiska en Lisa,

We genieten van jullie reisverslagen en de foto's.....blijf genieten....en wij reizen en genieten met jullie mee
    liefs,
    Gerda

• 02 Maart 2014 - 19:39

Opa En Oma:

Hallo vacantiegangers wat hebben jullie leuk zo samen .Vooral als je dan ook nog jarig bent op zo'n mooje locatie Lisa nog wel gefeliciteert Jis jij ook met je vriendin.Dit vergeten jullie nooooooooit meer.kHeb het zelf met nog een medereisigster in Noorwegen meegemaakt,toen de zon s;nachts weer op steeg waren wij jarig en hadden ze de bus versiert met Noorse vlaggen en werden we toe gezongen en kregen we een flesje wijn en een plastick glaasje.Dat eiland hoppen was ook heel leuk en afwisselend Maar het Einde van Thailand was dan ook wel het Einde. Gedoken/ en dan zo lang onder water hoe hou je het volt goed hoor.Maar eigenlijk zat het er al in toen je nog maar 4 of net 5 jaar was.Toen sprong je in Harderwijk al als een roofdier in het water om mij kopje onder te willen duwen je wist toen al dat is een goede prooi.Door flink te gillen, heb ik m'n leven gered hhhmm.Maar wat schrok toen ik las van die haai was z;n moeder /vader / niet in de buurt.Voortaan maar eerst vragen of het veilig is Je bent heelhuids gegaan en zo zien we je graag weer terug.Maar wel tof hoor en zo hebben jullie al heel veel mee gemaakt.Je wil zeker welweer zo'.n slaapbus meemaken als het nodig mocht zijn .Je ben zeker al goed bruin he.Knuffels van Opa en Oma en verder nog net zoveel plezier