Vietnam! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu Vietnam! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu

Vietnam!

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska en Lisa

01 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

We zijn nu een week in Vietnam en het is hier erg mooi. In het noorden is het nog wat kouder en regenachtig, dus we moesten de lange broeken en truien weer tevoorschijn halen.
We zijn begonnen in Hanoi, een stad met veel kleine straatjes en veel scooters. De straat oversteken was hier even wennen. Het is namelijk gewoon gaan en door de scooters heen zigzaggen. En jawel ze dragen hier echt van die rieten hoedjes!

Na een dagje hadden we alles al wel z' n beetje gezien in Hanoi, maar we zouden daar 3 dagen zijn. Voor de 3e dag hadden we een uitje geregeld naar de parfume pagoda. Dat bleek achteraf geen goed idee te zijn. In de 3 maanden na het Vietnamees nieuwjaar (Chinees nieuwjaar) gaan de Vietnamezen naar deze Pagoda om te bidden voor geluk. Laat het op de dag dat wij gingen het ook nog zondag zijn, waardoor we daar waren met half noord Vietnam...Veelste druk, dus helaas niets kunnen zien.

Diezelfde avond zijn we met de nachttrein vertrokken naar Sapa. Sapa is heel erg mooi!! We hebben daar 2 dagen, met een lokaal vrouwtje, door de bergen gelopen. Overal heb je daar een prachtig uitzicht over de rijstvelden tegen de bergen aan. Met een groepje hebben we in een dorp geslapen wat erg gezellig was. We hebben daar mooie wandelingen gemaakt!

Na Sapa zijn we door gegaan naar Halong bay. 1 van de 7 wereld wonderen met 1969 eilanden. We hebben daar heel erg geluk gehad met het weer, in deze periode is er veel mist, waardoor je niets ziet. Wij hebben onze eerste dag gelukkig nog een flink stuk om ons heen kunnen kijken en zelfs nog even zon gehad! In Halong bay hebben we 1 nacht op een boot geslapen en 1 nacht op het eiland, daarna terug gegaan naar Hanoi.

Afgelopen nacht zijn we met een nachtbus naar Hue gereisd. In Hue is het wel weer lekker warm dus vanaf nu zullen we de truien niet echt meer nodig hebben. Vandaag door de stad gefietst en de verborgen stad bezocht. Overmorgen gaan we mee met de Hue easy riders. We gaan bij 2 Vietnamese gidsen 3 dagen achterop de moter richting Hoi An. Ik ben zeer benieuwd, het schijnt erg mooi te zien!

• 01 Maart 2014 - 10:15

Nolly:

Hoi Jiska en Lisa,

Wat lees ik weer geweldige ervaringen. Heerlijk, ik ben jaloers... Ben benieuwd naar de foto's!
    Nog veel plezier.
    xxxx Nolly

• 01 Maart 2014 - 17:57

Laura:

Easyriders?Achterop? Toch wel helmen op he! Groetjes!

• 07 Maart 2014 - 23:04

Cathy:

Wauw Jis wat klinkt het goed! En wat doen jullie veel zeg. Wat een hoop indrukken en ervaringen zullen dat zijn. Ik kan af en toe heerlijk weg dromen als ik jullie verhalen lees. Krijg dan ook zo'n zin om weer op reis te gaan.
    Hier gaat alles gewoon zn gangetje. Studie, beetje werken bij Bagels&Beans. Afgelopen weekend hebben we je wel gemist hoor tijdens het Babesweekend!
    Geniet van alles chick! Dikke kus en knuffel xx