Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jiska en Lisa Bonouvrie en Wollenberg - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska en Lisa

23 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Reizen met de nachttrein is hier een leuke belevenis. In de trein zijn allemaal kamertjes met 2 boven en 2 onder bedden. We ontmoette al snel 2 Fransmannen. Daarmee gezellig een biertje gedronken in de bar, want jawel die zit er natuurlijk ook in! Flink gezellig!

We kwamen op de goede dag aan in Chiang Mai. Elke zondag is er namelijk een hele grote markt door het oude centrum heen. Genoeg te beleven dus.
Afgelopen 3 dagen zijn we op trekking geweest door de bergen. Het begon erg suf met een klein vlindertuintje en op bezoek bij de long necks (bevolking met goude ringen om hun nekken). De reden voor de ringen was niet echt duidelijk bekend, waarschijnlijk omdat ze dat mooi vonden bij de vrouwen. De reden van tegenwoordig: het trekt toeristen die er voor willen betalen.... Maargoed daarna begon de echte trekking, met eindbestemming een dorpje boven op de berg. Het was een helse tocht die alleen maar omhoog ging, flinke conditie test haha. In het dorp boven waren voor ons 2 hutte met matjes en klamboes erin. Erg bijzonder om een keer zo te slapen. In de avond en nacht is het hier in de bergen flink koud, dus een kampvuurtje en slapen onder een stapel dekens.
Tijdens de 2e dag was de wandeling stukken beter en mooier. Over smalle paden, stenen en boomstammen gingen we de bergen door langs 2 watervallen. Die avond weer geslapen in een hutje, naar dit keer aan de rivier.
Vandaag was de laatste dag van de trekking, waarbij we een stukje op een olifant zijn geweest en door de rivier hebben gereisd met een raft en bamboe vlot.
Leuke ervaring!! Na 2 nachten op de grond slapen en een frans hurk wctje is het nu wel ff heerlijk om vanavond weer in hotel te kunnen slapen!!

• 23 Januari 2014 - 14:39

Frank:

Klinkt erg goed! Volgens mij hebben jullie het zelfde rondje door de jungle gedaan als wat ik heb gedaan. Verblijf je toevallig ook in julia's guesthouse? Have fun en enjoy!

• 23 Januari 2014 - 15:46

Karin:

Ja, een beetje conditie kan geen kwaad voor zo'n trekking. Maar jullie hebben het maar weer gedaan! Hele dikke kus, Karin

• 24 Januari 2014 - 09:12

Ron:

Gaaf meiden. Tot zover bijna kopie van onze reis van vorig jaar op het slapen in de hut na. Tja verschil moet er zijn. Heb nog kleine aanvulling mbt de Padaungvrouwen (longneks) De nek van de vrouwen van de Padaung, of Kayan, wordt van kinds af aan verlengd. Los van de esthetische component zou deze oude praktijk hen ook beschermen tegen aanvallen van tijgers. Wij hebben vorig jaar uitgebreid met één van de dames gesproken en rode draad was dat het absoluut niet prettig is/was zeker niet wanneer er weer een "verlenging"van de koperen draad moet plaats vinden dat is uitermate pjnlijk..... Veel plezier nog

• 24 Januari 2014 - 10:13

Joke Faaij-Fioole:

Hoi meiden.
    Wat leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Jiska ik heb net je moeder gesproken en begrepen dat het ritje op de olifant ook een bijzondere ervaring was.
    Ik verheug mij op nog meer verhalen.
    Genieten jullie maar van alles wat jullie meemaken.
    Liefs, Joke (Cock en Jamie)

• 24 Januari 2014 - 22:34

Frank:

Hi Jis en Lis,

Fantastische verhalen en dus indrukken van jullie zijde ! Mijn collega gaat eind februari de nachttrein nemen naar Chiang Mai ! Nogmaals geniet er maar lekker van !

Lieve knuffels, Frank

• 25 Januari 2014 - 10:02

Laura:

Mooie natuur!

• 26 Januari 2014 - 10:41

Olga:

Wat maken jullie veel mee, super!! En wat is het daar mooi. Dikke kus

• 27 Januari 2014 - 08:09

Lisette:

Hey Jissie gaaf zo'n trekking! En op een olifant zitten hoort er wel bij daar natuurlijk! We'll keep in touch, have fun daarzo! Dikke kus

• 03 Februari 2014 - 16:44

Boudewijn:

Hallo dames,
    Klinkt weer goed. Dingen van alleen gehoord en op tv gezien te hebben, nu in werkelijkheid !
    veel plezier nog !!
    Groeten Boudewijn

• 04 Februari 2014 - 16:36

Joke Faaij-Fioole:

Hoi meiden.
    Wat een mooie verhalen weer.
    Wat maken jullie veel mee zeg.
    Lisa, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er maar een mooi feestje van daar.
    Lfs van ons

• 08 Februari 2014 - 11:45

Opa En Oma:

Lieve meiden,
    Wat fijn dat ik wat weer van jullie hoor en zie. Wij gaan zodoende weer terug in onze tijd. Wat was het toch een belevenis met die olifanten en wat zijn ze heel erg groot als ze ineens achter je staan! Ook wij zijn in Chiang Mai geweest, daar hebben wij nog leuke kleertjes voor jullie gekocht, veel voor weinig. Daarna gingen we naar Chiang Rai. Wij konden niet naar de langnekken, vanwege onregelmatigheden werd het gecancelled. Verder nog heel veel plezier samen!
    Vandaag heb ik een grote pan erwtensoep gekookt, waarvan ik ook een bakje in de vriezer heb gedaan voor jou. Zodoende kan je als je terug komt nog de 'warme winter' proeven!
    De groeten van opa en oma. xxxxxxxxxx

• 11 Februari 2014 - 08:05

Jiska:

Hoi opa en oma,

wat leuk dat jullie gereageerd hebben. Als ik terug ben kunnen we inderdaad is kijken waar jullie in Thailand zijn geweest en waar wij nu zijn geweest! Kunnen we de foto's naast elkaar leggen.

En bedankt voor de soep!!

x Jiska